Film från Jessica-träningen

Collina va gaaanska så laddad och på igår men är väldigt nöjd ändå. Eftersom Jessica har hoppkurs på Nolinge nu under påsk så hoppade jag och Collina med några av ponnyerna och de stressade upp henne lite att de va så många när vi red fram på utebanan. Lugnade ner sig ganska mkt i ridhuset iaf för då va de bara jag och 3 tjejer till där.



Efter att jag hoppat Collina red jag den nya hästen, Masada, 11-årig megastor vallack. Stark som en oxe och väldigt stum i munnen men blir nog bra med lite träning :) Hoppade samma på han som med Collina dvs. bana på 100-110 cm :)

Lina va ju med mig i stallet så efetr tat vi va klara i mitt stall åkte vi ut till hennes och så red vi hennes ponny Rocky i ridhuset. Red han en stund jag också, riktigt fräck ponny men gaaanska så envis men med härligt tryck i både traven och galoppen :)


Idag då? Nu ska jag strax åka till stallet, hoppträning för Jessica idag igen, samma som igår. Sen vet jag inte vilka av hennes hästar jag ska rida men de visar sig väl :)


Kommentarer
Postat av: linda

varför hoppar du så mkt på dina hästar?

2010-04-09 @ 13:15:49
Postat av: orlysofie

Hon ser trevlig ut när du har lite bättre galopp! När du väl har henne framme jämt sen kommer du kunna plocka tillbaka henne fint utan att aktiviteten försvinner :) Ni är mina små stjärnor <3

2010-04-09 @ 19:31:39
URL: http://orlysofie.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag tycker din häst är såå sjukt söt!

2010-04-09 @ 20:40:49
URL: http://horsiemaja.blogg.se/
Postat av: Sofia iaa Boström

haha wroooom wrooom :D duktiga ni är <3

2010-04-09 @ 21:21:54
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Anki

Men vad bra! Det är en teknik/känsla att rida hästar som ligger på, risken är att man backar o backar och sen så kommer man inte till skott. Men du vet verkligen hur det ska gå till. Jag tycker inte att det gör något att hon har lite högt tempo ibland, huvudsaken är att det är ett jämt tempo. Och hoppa kan hon. kram

2010-04-10 @ 09:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0