Svar på tal

Hanna!
Inte lustigt att hon väver, hon byter ju stall varannan vecka? Hästar behöver en trygg punkt! Collina släpas med överallt som någon resväska. Inte konstigt att hon är mentalt ostabil!

En vettig hästmnniska vet att vävning är extremt vanligt hos fullblod, inget konstigt med de. Hon har inte bytt stall nu, vi skrittade ner till ridskolan vi sammarbetar med för att ha hoppträning och hon fick låna en box innan och efter att hon duschat. Hon väver i princip aldrig i vanliga fall :) Collina har trivs toppenbra på alla stallen hon stått i. Ja faan hellre att hon stått hos 2 av mina kompisar under dom 2 mån som jag inte kunde ha henne sj, anser de som ett bättre alt. än att sälja lr låna ut henne. Vilken person som helst som älskar sin häst gör väl allt för att behålla den. Helmer stod hon på eftersom jag bodde ute hos mina föräldrar då så självklart flyttade jag dit henne. Lika självklart är de väl att jag tar med henne tillbaka till sthlm när jag flyttade tillbaka till min lägenhet. Mentalt ostabil? Gud va jag tycker de är roligt att ALLA känner min häst så bra, lånar ni henne i smyg lr eftersom ni verka känna henne så bra? ;)
Tråkigt att du inte har ngt roligare för dig än att skriva negativa kommentarer i min blogg, avundsjuka kallas de och jag förstår att du är de, jag skulle vart avundsjuk om ngn hade de underbara livet jag har, faktiskt :)

Kul att du läser iaf, men i fortsättningen, om du inte har ngt roligt att skriva så kan du väl låta bli :)


Kommentarer
Postat av: Anki

NÄÄÄ vad tråkigt att få sådana inlägg. Hur tror folk att ex elit ryttare gör när dom tävlar världen runt!!!! jo dom byter stall om och om igen. Colina har det super bra och har alltid haft det bra. Fullblod fullblod fullblod.

2010-04-19 @ 21:04:27
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Bella

Till dem som är negativa: HUR MÅNGA GÅNGER TROR NI INTE EN TÄVLINGSHÄST BYTER STALL?! EN HÄST SOM TÄVLAS I VÄRLDSELITEN ÄR VÄL HEMMA I "SITT" STALL ETT FÅTAL MÅNADER OM ÅRET!!! COLLINA HAR DET BÄST! SÅ GE ER!

2010-04-19 @ 21:12:29
URL: http://www.metrobloggen.se/belliz
Postat av: Viccis

Experten ska tala.. Vävning, krubbitning, vandring, en hund som jagar svans och liknande beteender hos djur är stereotypier.. Och en häst som en gång börjat med ett sådant beteende kommer alltid ha det beteendet, mer eller mindre.. Ofta är det från början ett stressrelaterat beteende som uppkommer från att djuret kanske går ute för lite, får för lite mat eller liknande saker.. och som vi alla vet så är hästar vanedjur, så när du gör något som sticker ut från vardagen tex tränar på ett nytt ställe så blir det ett stressmoment för hästen, men fortfarande kan du inte undvika att göra saker med hästen... Och det är förmodligen många utav de kända hästarna som har detta beteende,men som lärt sig hantera det... over and out.

2010-04-19 @ 23:09:46
Postat av: mandy

Jag VET att collina både vävde och krubb-bet lååångt innan åsa köpte henne! Hon stod nämligen uppstallad i det stall jag köpte min första häst ifrån. Redan då berättade ägaren att collina vävde ibland osv. så det är absolut inte något Åsa har påverkat.



tack för mig.

2010-04-24 @ 22:38:47
URL: http://mandybackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0