Uppblåsbar säkerhetsväst

Kollade runt lite  nyss och hittade den här uppblåsbara säkerhetsvästen, Point two proair och tycker den verkar helt fantastisk. Jag som rider så mkt unghästar nu skulle verkligen behöva en väst men rider inte med de då jag känner mig obekväm och stel i de ( ja även racesafe och liknande med små plattor i ) men denna verkar ju helt toppen, som vilken vanlig tunn väst som helst TILLS man ramlar av då den blåser upp sig. Man fäster den i sadeln och vid fall så blåser den upp sig inom loppet av 0.1 sek, sjukt snabbt ju :O Frågan är bara om man typ hamnar lite ur sadeln om hästen hoppar till, kommer efter i ett språng lr ngt liknande om den blåser upp sig då också, är ju mindre roligt :/
Ngn som vet mer lr vet vart man kan köpa den, pris, om den är godkänd i sverige osv? :)

Verkligen ngt jag skulle kunna tänka mig att införskaffa, helt klart!





Va tror/tycker ni? :)

Om ni klickar här så kan ni läsa lite om hur den räddade fälttävlansryttaren Owen Townend vid hans fall under VM i Kentucky


Kommentarer
Postat av: Frida Elmlund - VINN ETT FODRAT LÄNDTÄCKE!

Jag skrev om den västen för någon månad sedan också :)

2010-04-30 @ 20:06:21
URL: http://fridaelmlundare.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

Har sett den förut och den verkar super :D

2010-05-01 @ 11:25:54
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Sara Catharina Sanderfors

Skulle oxå vilja ha en sån! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0