Svar från frågestunden

Älskar din blogg <3 Berätta om någon gång du ha trott att du skulle flora CC.
Och vilken färg skulle du välja om du inte fick ta rosa?

Svar: Oj, annorlunda fråga hihi :P Hon har ju vart med om lite de ena och de andra skademässigt men skulle väl va isf i jan i år, när inget verkade lösa sig med varken ekonomi lr stallplats och då sattes hon ut på annons, för att hitta en fodervärd. Då va verkligen allt hopp borta, då trodde jag verkligen att 'nu är de över, nu nåste jag lämna ifrån mig henne' de va absolut inge roligt men på ett mirakulöst sätt löste sig allt till slut. Annonsen togs bort och Collina fick flytta från erat stall, ut till strängnäs, så nu är hon ju hemma igen :)
När du fårgar om färg antar jag att du menar till Collina så då säger jag nog grått lr mörkblått :)

Har följt din andra blogg ett bra tag och tycker det verkar som en jätte kul idé med en enbart hästinriktad blogg också! :)
Har sett att det är många som kritiserar dig för hur det blivit med Collina (fått stått på många olika ställen under kort tid osv) Hur orkar du ta emot den kritiken? Du verkar i och för sig vara en stark tjej med starka åsikter och står på dig, är det en del stör sig på tror du?
I och med att jag följt din andra blogg länge så har jag förstått att du inte alltid mått/mår(?)så bra heller.. Men verkar vara mycket bra just nu, kul att se! :D Du passar grymt bra i svart hår föresten!! ;)
Svar:
Först och främst, tack så mkt för berömmet om hårfärgen, hihi :) Ja jag trivs helt jsukt br amed livet som de är nu, allt är verkligen toppen :)
När jag får sånna kommentarer så väljer jag att försöka strunta i de, folk tycker alltid att dom vet bäst när de gäller andras hästar, och att hade de vart DERAS häst så hade dom gjort si och så ist. Men jag kan säga såhär att allt jag gör ( även dom senaste månaderna ) har jag gjort för Collinas skull, allt för att kunna ha kvar henne, slippa lämna ut henne på foder lr tom. sälja henne. Jag tror inte att ngn annan hade gjort på ngt annat sätt i min situation om dom själva hamnat i den. Om de anses att jag är en dålig person för jag låtit min häst flytta runt lite under kort tid så kan folk som hävdar de inte älska sina hästar lika mkt som jag älskar min tror jag, för de är helt obegripligt för mig att om man har en häst och älskar den så himla mkt, varför skulle man då INTE göra allt man kan för att få ha kvar den? Folk vet inte hela bakgrunden till varför de blev som de blev men jag är evigt tacksam till mina vänner som hade möjligheten, och dessutom ERBJÖD sig att hjälpa mig med Collina. Uppe i mora togs hon om hand av min kompis varje dag, sköttes om på precis samma sätt som hon sköter om sin egen häst, bortsett från ridningen fö rhon vilade där uppe. Samma sak när on stod i Märsta nu innan  jag tog hem henne, där tog dom också hand om henne på bästa möjliga sätt varje dag, men även där stod hon på vila.
Ang. de där med åsikter så kan de mkt väl vara så som du skriver. Om folk stör sig på en sådan sak dvs. en bra egnskap hos en annan människa så anser jag att de är deras problem, inte mitt :)


Vi har skrivit väldigt länge nu men jag kommer verkligen inte ihåg varför du lämna tillbaka sessa(?) och hur det kom sej att du köpte just collina :)<3
Svar:
Oj, den här frågan hade jag inte väntat mig.. Sessan är för mig ett fortf väldigt känsligt ämne att prata om men ska ta de lite kort. Sessan lämnades tillbaka pga. att hon hade problem med benen, som ägaren tyvärr visste om men hade valt att inte berätta för oss och som inte syntes när vi bes. henne tyvärr. Så efter flertalet besök på veterinärkliniken så hade jag inget annat val än att skicka tillbaka henne.
Anledningen till att de blev just Collina är en vääldigt lång historia haha men har skrivt ett inlägg om de i min 'vanliga' blogg så om du klickar 
här så står de där varför de blev just Collina :)

Vart har du Collina uppstallad?
Svar: Vi står på Helmer Ridcenter i strängnäs :)

När Du köper täcken, schabrak etc väljer du efter något speciellt då? Har du någon speciell färg som du tycker Collina är extra fin i?
Svar: Ngt speciellt favoritmärke har jag väl kanske inte sådär direkt, köper de som jag tycker verkar bra och som är fint typ haha :D De enda jag väljer efter sådär direkt är väl att jag är en otrolig matchningsnörd, allt läder ska va i samma färg/nyans och har jag lindor när jag rider så ska dom matcha schabraket, annars blir de benskydd lr ett annat schabrak som jag har matchande lindor till haha xD
Jag tycker faktiskt att trots är hon är fux passar hon i de mesta, tycker hon är superfin i rosa hihi :) Men tycker hon är väldigt fin annars i mörkblått och grått, även ljusgult :) Haha kan inte välja bara en (a)

Vad är de för sadel du ska köpa?
Svar:
Inte helt bestämt än men jag tror de blir en Trevor Flatback II :)

Sådär då, de va allt för nu, hoppas ni vart nöjda med svaren :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0