Sommarbete

Sommaren är ju här sen en tid tillbaka och många har nog släppt ut sina fyrbenta vänner på sommarbete redan. Men alla gör ju inte likadant på sommaren med hästarna så därför tänkte jag kolla med er hur ni gör med era.

Går dom på bete dygnet runt, går på bete på dagarna, inte  bete alls? :)


Collina
går i gräshage sen ett bra tag tillbaka fast samma timtal dvs. kl 8 - 15 med lunchhö kl 11.30 men ska snart få börja gå i större sommarhage med ordentligt bete fast sova inne. Dock inte klart än om hon ska fortstta gå sj lr om vi ska pröva slppa ihop henne med ponnyn :)

Collina sommaren 09 i stallarholmen


Kommentarer
Postat av: Emma

Mina hästar går ute dygnet runt nu på kraftigt bete :) Blir det dock väldigt kallt och regnigt får de gå in någon natt.. tycker det är smidigt, så länge det inte krävs sådär jättemycket i träning- och tävlingsväg av dom för då orkar dom ju inte riktigt om dom går ute dygnet runt.

2010-06-11 @ 20:03:29
Postat av: Malin

Min häst går ute på dagarna och inne på nätterna. Han går i en hage där det växer lite gräs men inte så man kan säga att han har bete precis, ska dock öppna upp en bit till så han får lite mer gräs att äta på! Men han kommer fortfarande gå inne på nätterna (eller på dagarna om det blir jätte varmt) då han rids och tränas ganska hårt. :)

Skulle han dock vila i sommar eller bara ridas lugnt skulle jag inte ha något emot att han skulle gå ute dygnet runt. Rätt skönt för både häst och ryttare ;)

2010-06-11 @ 22:17:25
Postat av: Sofia iaa Boström

min väninnas häst går ute på nätterna i en vanlig hage med normalt mycket gräs, får hö på kvällarna men jag är tveksam till om det verkligen behövs ;D

2010-06-11 @ 22:53:29
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Wiilow [ Foto Tankar Känslor ]

Hej.



Min häst går ute dygnet runt nu. Men när jag tävlade gick han två veckor på bete ca, eller ute hela dagen och inne på natten.

Jobbigt dock när brosarna kom en sommar å inget medel hjälpte, då fick de stå inne på dagen och vara ute på natten den perioden. Kraam

2010-06-11 @ 23:20:54
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Cilla

Mina går ut vid 5-6.00 på morgonen och kommer in vid 22-23 på kvällen, och dem går i stor gräshage.

Dem går inte ute dygnet runt, då dem behöver komma in och sova, det tar för mycket på kraffterna om dem är ute dygnet runt.

2010-06-12 @ 14:36:58
Postat av: Jenny

Mina båda går ute i en större hage med magert gräs, fortet om du kommer ihåg...och går in om kvällarna. Har inte planerat in någon vila för Achilles i sommar utan han har sin vila på vintern då han skrittas två veckor.

2010-06-13 @ 19:00:35
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0