Skit skit skit

Precis som igår slutade dagens ridpass i tårar, vi kommer inte alls överens just nu - hoppas bara att de är en svacka.
Vart ingen hoppning idag då vi bara fightades så vart ett enda skutt bara när jag red fram över en sockerbit.
Sofie satt upp och red henne en stund iaf.
Jag känner mig bara allmänt kass och att jag inte klarar av min häst.
Visst jag vet att collina är svår, de har jag vetat hela tiden men aa, känns bara skit.
Dagar som igår och idag känner jag bara att jag kanske borde sälja henne till ngn mer rutinerad och köpa en lite lättare häst men så tänker jag på hur jävla mkt jag älskar Collina och att jag aldrig skulle kunna sälja henne och på ett sätt känns de ganska egoistiskt av mig, att inte våga ge ngn annan en chans med henne ist för att vi ska stå och trampa på samma ställe som vi gör nu utan framsteg.
Men hoppas de blir bättre när vi flyttar till Nolinge och jag har tillgång till både hopp och dressyrtränare.
De är inte de lättaste direkt att erkänna för varken sig sj lr ngn annan att man kanske inte klarar av sin egen häst.

Planeringen fram till tisdag ser ut såhär just nu iaf

Lödag: Rida ut
Söndag: Vila
Måndag: Rida för Sofie
Tisdag: Hoppträning för Sara Nathansson


Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Fille det är säkert bara en svacka! Det blir bättre snart igen :)

2010-03-19 @ 20:24:20
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nu vet jag inte så jättemkt, men jag har följt er på bdb och på dina bloggar ett tag och jag tkr verkligen att du är jätteduktig på Collina =) Fortsätt kämpa (:

2010-03-19 @ 22:13:22
URL: http://alexandrasmening.blogg
Postat av: Sofia iaa Boström

Jag tror det är nyttigt att faktiskt inse sanningen ibland, för det är då man kan börja jobba på det!! Kommer att bli toppen att ha tillgång till instruktörer och våga tänka tanken att ta hjälp av en vettig medryttare eller liknande :)

2010-03-19 @ 22:46:44
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Malin

Men du, Åsa! Du har ju inte haft i gång henne så länge än. Collina verkar vara, precis som du säger, en svår och bestämd liten dam. Sen är hon ett sto, ston säger; "NÄÄRU jag tänker göra som du säger! skit på diiiiig" när dom har såna perioder. Jag tror att om du försöker att inte se det som ett misslyckande utan som en tuff period som ni ska komma igenom. Jag är övertygad om att du och Collina kommer komma igenom den. Tro på dig själv och ta, som sagt, inte motgångarna som ett misslyckande. Tror det kommer bli kanon :)

2010-03-19 @ 23:01:02
Postat av: Anonym

jag tycker du är jätte duktig på collina och hon värkar vara en svår häst. och alla hästar har sina perioder. tror du inte bara att ni kan ta några mysiga ute ritter och kanske gallopera på ängar och så? det kanske hon skulle tycka va kul :) lycka till iaf det kommer snart gå bra igen!

2010-03-20 @ 10:37:27
Postat av: J

ärligt talat så är det jävligt, och då menar jag verkligen jävligt starkt av dig att erkänna för dig själv att du inte klarar av henne. men det kommer du göra, till slut kommer ni bli ett sjukt bra team, ha tålamod!

2010-03-20 @ 19:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0