Svaren från frågestunden

Fråga: Hur ser du på igångsättningar? Tänkte eftersom Collina vilat sedan förra fredagen och du tränat markarbete idag. Är absolut inget illa menat, skulle bara vara kul att höra hur du tänker för alla tänker vi ju olika!!

Svar: Om du läser lite nogrannare så ser du att jag red henne senast förra fredagen, jag skriver inte ALLT jag gör i bloggen men hon har longerats varannan dag fram till torsdagen då red jag ut på henne sen vilade hon fredag och lördag så började jag rida igen i söndags. 2 dagars ridning innan markarbete ser jag absolut inte som ngt konstigt. Hon går i stor hage hela dagarna så rör på sig gör hon garanterat ändå. Sen markarbete för mig är mest dressyr, hoppar aldrig högre än sockerbitshöjd på tisdagarna när de är markarbete. För en häst med så god kondition som Collina har anser jag inte att de behövs så mkt mer 'igångsättning' efter den lilla vilan hon fick.


Fråga: Vad har du för utbildning? :)

Svar: Jag gick aldrig gymnasiet så jag har ingen utbildning alls om man tänker i skolväg :)


Fråga:
1. Hur många hästar har du haft?
2. Vilken är din bästa framgång med nån av dom hästarna du haft?
3. Hur länge har du haft Collina?
4. Vad har du för utbildning?
5. Vad jobbar du med?
6. Läser du andras bloggar? Isf vem/vilka?
7. Finns det någon häst som du blivit riktigt rädd för?
8. Vad anser du om att använda våld mot hästar vid träning ex. använda spö när en häst vägrar på ett hinder?
9. Vad tycker du om NH?
10. Har du ridit på ridskola?

Svar: Oj många frågor, kul :D
1. Jag har haft 2 st som jag ägt sj och de är Mysan ( finns ett inlägg om henne
här ) och Collina. Sen har jag haft 2 foderhästar, Orry och Sessan. Har även haft några hästar som jag i princip haft som mina egna och såklart även medryttarhästar men alla dom orkar jag inte rabbla upp :P
2. Eftersom jag aldrighar vart ute och tävlat lokalt lr så utan bara massor av CR och typ Pay&Jump så storsta framgången ridmässigt ´är absolut för snart 3 veckor sen när jag och Collina va med på Karlslundsmästerskapen och VANN :D Vår första blå/gula rosett :) :)
3. Jag tog hem Collina den 17 oktober 2007 och hade henne på foder till den 5 februari 2008 då vi köpte henne så jag har haft henne i 2 år, 8 mån och 1 dag, idag hihi :)
4. Samma svar som jag skrev där uppe, gick inte gymnasiet så skolmässigt har jag ingen utbildning.
5. Jag jobbar på Nolinge Hästgård, rider mest där och åker med Jessica på tävlingar men jobbar även lite i stallet med allt annat som kan behöva göras när de behövs :)
6. Ja de gör jag fast inte så många kända bloggar, läser mest mina vänners faktiskt :) Dom jag läser regelbundet som är hästbloggar är
Linas, Tess, Sofies, Astrids och några till sen läser jag mina andra vänners 'vanliga' bloggar hihi :P
7. Nej, faktiskt inte va jag kan komma på :)
8. Våld och våld med att använda spö vet jag inte om jag tycker de är men de finns ju gränser. Beror ju på av vilken anledning hästar vägrar :P
9. NH är ngt jag tycker är riktigt intressant och använder mig mkt av i allmänheten med Collina av de som jag kan/vet om de fast kanske inte så mkt osm jag skulle vilja :P
10. Ja visst har jag de, red på Gladö RS från att jag va 7 - 16 år, slutade ett år efter att jag fick min första häst, Mysan.


Fråga: Vad tycker du om bloggen klackarnaitaket.blogg.se som var på Blogawards i höstas?

Svar
: Har faktiskt aldrig vart inne på den innan jag fick länken nu men jag ögnade igenom den lite men va väl inget där som jag fann tillräckligt intressant för att fortsätta läsa :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0